Dromen

Afwisselend schrijven Robert Koelman (Directeur AFAS Belgie) en Machiel den Dekker (Manager Customer Operations) een maandelijkse column over het reilen en zeilen van AFAS in België. Ze geven daarbij hun visie op automatiseren, ontwikkeling in de markt en bij AFAS en hun kijk op de actualiteit. Deze maand: De droom van Machiel den Dekker.

Wanneer ik deze column schrijf, kijk ik uit over de geelgroene glooiende heuvels van de Auvergne in Frankrijk. Na alle drukte van de afgelopen periode is het heerlijk bijkomen met veel rust, stokbrood en Franse wijn. Al met al een heerlijke, onbezorgde vakantie.

Zo’n vakantie zorgt altijd weer voor een moment van bezinning. Een periode waarin je weer eens tijd hebt om na te denken, om te dromen. U kent het wel, dromen van een wereldreis, een restaurant in Italië, een eigen bedrijf of dromen van een nieuwe baan. Zo heeft iedereen zijn eigen droom. Dromen is goed. Lees hiervoor maar eens het boek “En nu laat ik mijn baard staan” van Leen Zevenbergen. Hij stelt onder andere dat veel goede ideeën en mooie bedrijven zijn begonnen met een droom. Jammer dat het zo vaak alleen bij dromen blijft, want na dromen komt doen en dan staat de wagen stil! Helaas, want de ideeën zijn vaak goed.

Zo heb ik ook een droom. Ik zou u als klant echt centraal willen stellen (één van de pijlers van OPB©). Doen we dat bij AFAS dan nog niet? Misschien wel, maar het kan zeker nog beter. Mijn vaste voornemen is om het hier niet bij dromen te laten. Zo zullen we u de komende periode in contact brengen met ons vernieuwde supportcenter in België (Nederlands- en Franstalig) en ontvangt u binnenkort ons eerste nieuwsbrief. Ook wil ik u wijzen op de vernieuwde website met veel nieuws. Tot slot zullen we op 24 en 25 november een jaarlijkse klantendag organiseren, een dag waarop we u als klant eens extra willen verwennen. U kunt zich hier al opgeven, onze klanten ontvangen hiervoor een persoonlijke uitnodiging. Graag willen we u ook uitdagen om met ons mee te denken over het verbeteren van onze service voor u. U kunt hier uw ideeën of suggesties kenbaar maken.

Uiteindelijk heeft dit als doel dat u optimaal gebruik gaat maken van AFAS Profit, processen gaat borgen in uw systeem, cijfers inzichtelijk kunt maken in cockpits, secundaire processen kunt automatiseren en managementinformatie met één druk op de knop naar voren kunt halen. Graag zou ik u helpen bij het realiseren van uw dromen.

Laten we samen dromen uit doen komen!

 

Machiel den Dekker
Manager Customer Operations