Het begon voor 802 Networks allemaal in 2006, toen nog onder een andere naam. Als distributeur van draadloze netwerken doen ze ook de installatie en het onderhoud bij hun klanten. Toen ze na verschillende internationale overnames beseften dat hun focus ergens anders lag, besloot het Belgische kantoor uit de groep te stappen... met een andere naam maar met hetzelfde 15-koppige team en met dezelfde activiteiten. Met meer dan 10 jaar ervaring stond de distributeur van camera- en draadloze netwerken op zijn eigen benen, zonder software. AFAS sprong 802 Networks te hulp.
Nancy: "We gebruiken de ERP-module van AFAS Software nu ongeveer 1.5 jaar en we zijn laaiend enthousiast. Inkoop, verkoop, CRM, facturen, magazijnbeheer, ... Al onze werkprocessen zitten gestroomlijnd in het pakket, zodat we veel efficiënter kunnen werken."
"Door de verschillende overnames hebben we intern ook al enkele software systemen zien passeren. Als Office Manager ben ik binnen 802 Networks verantwoordelijk voor de papierwinkel. Ik weet hoeveel administratie er bij de boekhouding, het ordermanagement en het HR-beheer komt kijken. Daarom weet ik dus ook hoe belangrijk het is om het overzicht te bewaren over deze administratie. Na de beslissing om onafhankelijk verder te gaan, was er een periode dat we alles beheerden in Excel. Onze accountmanagers hielden hun trajecten bij in Excellijsten en in het magazijn gebeurde erg veel op papier. Zonder systeem is het heel moeilijk dit bij te houden en uiteraard kropen er heel wat fouten in ons werk, je weet hoe dat gaat ... 802 Networks was nog klein maar we waren volop aan het groeien. Dan mogen er echt geen fouten in de administratie kruipen. Ik ging met mijn voorkennis dus snel op zoek naar een nieuwe software."
"Er kropen heel wat fouten in onze Excellijsten. AFAS schoot ons te hulp."
"Door in het verleden al met verschillende systemen te werken, wisten we tijdens onze zoektocht wat we nodig hadden en vooral wat we niet nodig hadden! Een vriendin vertelde me over de software van AFAS. Ik ging langs in hun kantoor in Mechelen om een beeld te krijgen van hun bedrijfscultuur en van de medewerkers. En ik was meteen verrast door hun persoonlijke aanpak! AFAS was een match met onze noden en wensen. Daarnaast was het fijn dat ze zo betrokken waren in onze zoektocht en keuze van een nieuw ERP-systeem."
"AFAS sprong er voor ons uit, mede door de persoonlijke aanpak tijdens het traject. Het systeem was meteen een match met onze noden en wensen."
"Vroeger werkten we met een vrij ouderwets systeem dat niet vernieuwd werd. Daarom is AFAS een goede match. Er zijn zo veel mogelijkheden om up-to-date te blijven. Niet enkel door de verschillende updates doorheen het jaar, maar ook door je eigen kennis verder te ontwikkelen. Je kan blijven uitbreiden met AFAS Software."
"Omdat het snel moest gaan, besloten we om te beginnen met het implementeren van de basis. Enkel wat we nodig hadden om 802 Networks draaiende te krijgen en te houden. Het was voor ons van belang altijd goed voorbereid te zijn als er een AFAS-medewerker langskwam. Alle data stond klaar om overgezet te worden zodat alles vlot kon gaan. Op amper een maand tijd konden we aan de slag! Onze laatste afspraak met de consultant was niet meer nodig, omdat we al live konden. Uiteindelijk bleven we zelfs onder ons vooropgesteld budget."
"Afgelopen jaar ging alles dus vlot in de basis. We kregen alle medewerkers mee in het systeem en bespaarden zo heel wat tijd en budget. Maar omdat we zo snel zijn gestart, was enkel de basis ingericht. Er waren dus nog wel dingen die aangepast en geoptimaliseerd moesten worden. Onze nieuwe CEO was klaar om 802 Networks te laten groeien, dus moest onze software verder uitgebreid worden."
"Toen kregen we een telefoontje van AFAS met de vraag waar verder onze wensen en mogelijkheden lagen. Het was tijd om uit te breiden en het systeem te optimaliseren. We werkten samen een case uit waarin alles wat we verder wilden uitwerken beschreven stond. Toen vertelden ze me over het AFAS-traineeship."
"Ik ben binnen 802 Networks de persoon die het meeste in het systeem van AFAS werkt. Ik ben met andere woorden de AFAS-beheerder. Ik vind het dan ook geweldig om dingen zelf uit te zoeken en zelf het systeem in te richten. Ik twijfelde dus niet lang om me in te schrijven voor het Succesbeheer Traineeship van AFAS. Zo kon ik alle wensen op ons lijstje zelf gaan inrichten en dus ook heel wat kennis vergaren. Ondertussen ben ik volop een InSite-pagina aan het uitwerken waarop collega's gemakkelijk zelf hun gegevens en processen kunnen beheren. We gaan de komende jaren dus ook meer focussen op de Self Service mogelijkheden van AFAS. Medewerkers die zelf hun verlof aanvragen, hun nieuwsberichten beheren en hun taken en signalen opvolgen. Dat is waar we naartoe willen. Ook het gebruik van de Pocket App willen we verder gaan uitwerken."
"Of we tijd gewonnen hebben met AFAS? Zeker en vast! Als ik vergelijk met onze Excellijsten is er niet alleen tijd maar ook budget vrijgekomen. Het boeken van facturen gaat heel vlot nu, terwijl we hier vroeger veel tijd in staken. AFAS onthoudt ook veel zaken die je ingeeft. Je kiest voor een bepaalde instelling en de volgende keer staat deze nog zo ingesteld. Nog een groot voordeel! Ik kan echt wel zeggen dat onze processen sneller gaan, zeker in vergelijking met het begin van 802 Networks!"