Privacy Statement van AFAS Software

Leuker kunnen we het niet maken... 


“We zullen altijd vertrouwelijk met jouw gegevens omgaan

We vinden het bij AFAS superbelangrijk dat er goed met jouw gegevens om wordt gegaan. Daarom leggen we in dit stukje tekst uit waarom en welke gegevens we verzamelen. En ook wat je kunt doen als je het daar niet mee eens bent. We hebben geprobeerd het zo simpel mogelijk te houden. 

We gaan altijd vertrouwelijk met jouw gegevens om. Dat is het allerbelangrijkste wat je hier zult lezen. Alle informatie wordt veilig opgeslagen en is alleen toegankelijk voor die mensen die er bij hoeven. Dit doen we door technische, veiligheids- en organisatorische maatregelen te implementeren. Zo voorkomen we dat verkeerde mensen, verkeerde dingen kunnen doen met jouw gegevens.

SLA & Algemene Voorwaarden AFAS

De Service Legal Agreement & Algemene Voorwaarden beschrijven alle voorwaarden die van toepassing zijn op alle overeenkomsten van AFAS Software.

Bekijk de SLA & Algemene voorwaarden

Verwerkersovereenkomst

AFAS verwerkt onder andere persoonsgegevens voor en in opdracht van de klant omdat de klant een software gebruikersovereenkomst met AFAS heeft.

Meer informatie over de Verwerkersovereenkomst



Wat we verzamelen en waarom?

We verzamelen persoonsgegevens van prospects, klanten en bezoekers van onze website of als je bij ons langs komt. Geen spannende dingen, dit doen we in de basis omdat we jou en anderen zo goed mogelijk van dienst willen zijn.

Een of meerdere dingen kunnen we van je bijhouden:

  • Voor- en achternaam - zo kunnen we je netjes aanspreken. Alleen als jij deze zelf kenbaar maakt aan ons.
  • Functie of rol in de organisatie - zo weten we beter welke informatie, tips en evenementen voor jou relevant zijn.
  • Bedrijfsnaam en afdelingen - alleen als jij deze aan ons kenbaar maakt.
  • Telefoonnummers - zo kunnen we indien nodig contact met je opnemen. We snappen ook heel goed dat je niet overal je 04-nummer wil achterlaten. Het telefoonnummer van je werkgever is voor ons dan vaak al voldoende om met je in contact te komen. Je 04-nummer noteren wij ook alleen wanneer jij deze aan ons kenbaar maakt.
  • E-mailadres - zo kunnen we via de mail contact hebben met elkaar. Alleen als jij deze aan ons kenbaar maakt.
  • Dieetwens - als je bij AFAS komt ontbijten, lunchen of dineren, dan kunnen we daar vooraf rekening mee houden. Uiteraard kan je dit ook op de dag zelf aangeven. Voor een volgende keer weten we dat dan alvast.
  • Evenementvoorkeuren - we nodig je graag uit voor evenementen bij AFAS, maar alleen voor de evenementen waar jij interesse in hebt. Bijvoorbeeld een inspiratiesessie voor klanten of een match bijwonen in de loges van KV Mechelen als klant of prospect.

Als je meer informatie wil over de persoonsgegevens die mogelijk van jou zijn verzameld bij AFAS, neem dan contact met ons op. In veel gevallen heb je toegang tot een portal waarbij je de verzamelde gegevens kan inzien, wijzigen en zelfs verwijderen. 


We bewaren gegevens niet langer dan nodig 

Wat we bijhouden op onze websites 

Welke cookies gebruiken we en waarvoor gebruiken we die? 

Laten we beginnen met zeggen dat je natuurlijk je cookies kunt uitschakelen, dit doe je in de instellingen van je browser. Het kan dan wel zo zijn dat je niet de optimale beleving krijgt , zoals je die van ons gewend bent. 

Terug naar de inhoud. Bij AFAS gebruiken we verschillende cookies, die ervoor zorgen dat je bezoek aan onze website(s) prettiger en makkelijker wordt. Zo kunnen ze ervoor zorgen dat je niet elke keer opnieuw je wachtwoord hoeft in te voeren of dat we je beter de informatie kunnen geven die jij nodig hebt. 

Hieronder de lijst met een kleine uitleg over de reden waarom we ze gebruiken: 

  • Google Analytics (geactiveerd op alle websites), hiermee houden we bij welke pagina's 'het goed doen' en welke we nog moeten verbeteren. Alle gegevens in Google Analytics zijn zo veel mogelijk geanonimiseerd en dus niet te herleiden naar individuen. We hebben gekozen om jouw gegevens op gebruikersniveau niet onnodig lang te bewaren, in Google Analytics doen we dat maximaal 26 maanden. Zo kunnen we de trends over de afgelopen 2 jaar vergelijken. Meer informatie hierover vind je hier.
  • Bing Ads (geactiveerd op AFAS.be), net als Google is Bing ook een zoekmachine met een advertentiemodel erachter. Ook hier willen we mensen helpen door relevante advertenties te tonen. Wij gebruiken Bing Ads om inzicht te verkrijgen in de prestaties van onze campagnes.
  • Doubleclick (geactiveerd op AFAS.be), zo kunnen we op andere sites jou advertenties tonen die passen bij waar jij naar op zoek bent op dat moment. Dankzij Doubleclick kunnen wij onze advertenties nog beter toespitsen op jouw behoeften.
  • Social media buttons (geactiveerd op nieuwsberichten op AFAS.be, Klant.AFAS.be), op onze website maken we gebruik van social media buttons om pagina’s te kunnen delen of juist promoten. De buttons van de verschillende kanalen bevatten een code van de betreffende social media-kanalen zelf en cookies worden meegestuurd. Deze cookies onthouden of je ingelogd bent.
  • Google Tag Manager (geactiveerd op alle websites), hiermee kunnen we al onze tools die hierboven staan beschreven beheren en aanpassen.

Wil je iets aanpassen of heb je een vraag?

Als je nog vragen hebt over de gegevens die AFAS Software B.V. verzamelt, of hoe wij deze gebruiken, neem dan gerust contact met ons op.
Dat kan met onze FG (Functionaris Gegevensbescherming) Hans Roozen, hij is telefonisch bereikbaar via 033-4341830 of via dit formulier.