Het is vaak een hele uitdaging – op technisch en menselijk vlak – om de diensten van een sociaal secretariaat te combineren met de moderne functionaliteiten van HR-software. Dankzij de standaardinterface tussen de systemen van AFAS en Acerta hoeven HR-verantwoordelijken zich daarover niet meer te bekommeren. Daarbij bespaart deze automatische integratie bedrijven ook heel wat tijd bij de loonverwerking. Alles gebeurt letterlijk met een druk op de knop. Bepaalde handmatige en foutgevoelige handelingen zijn dan niet meer nodig, waardoor ook het risico op fouten tot een minimum wordt beperkt.
De geïntegreerde workflows van AFAS en Acerta zorgen voor een gestroomlijnde loonverwerking. Relevante gegevens uit de HR-backoffice worden, eens bevestigd, dankzij de volledige integratie meteen voor verwerking naar Acerta doorgestuurd. Ook nodige elektronische bestanden voor het sociaal secretariaat kunnen automatisch gegenereerd worden in de e-HR.
Robert Koelman, directeur van AFAS Software, is enthousiast over de samenwerking: “We zijn erg blij met het vertrouwen dat Acerta toont in onze software. Deze samenwerking stelt ons in staat om de reeds bestaande integratie tussen onze beide systemen verder uit te bouwen. Daar plukken wij, maar vooral onze klanten de vruchten van. Bedrijven zoals Schoenenreus, Floré, Taxi Hendriks, AviaPartner en Scania werken al met de integratie tussen AFAS Software en Acerta.”
Acerta is als HR-dienstengroep in België gespecialiseerd in het advies, de informatisering en de verwerking van administratieve processen rond loonverwerking, sociale zekerheid, kinderbijslag en vestigingsformaliteiten. De groep ondersteunt de ondernemer in elke groeifase en elk HR-proces. Acerta telt meer dan 1.300 medewerkers, verdeeld over 38 kantoren in Vlaanderen, Brussel en Wallonië. De groep kende in 2012 een omzet van ruim 160 miljoen euro. Meer informatie op www.acerta.be