CRM en de klantreis

Langdurige relaties bouwen. Het klinkt eenvoudig (oké, dat is het eigenlijk ook). Het belangrijkste is eerst om klanten te vinden die je vervoglens in de watten kan gaan leggen. Mocht het zo ver komen, dan is het soms beter voor alle betrokken partijen om afschied te nemen. Maar geen probleem, je kan vervolgens weer het cirkeltje opnieuw starten!



Alle waardevolle informatie in één systeem, dat is onze visie!

Allerlei contactgegevens van verscheiden relaties die op meerdere plekken in de organisatie terug te vinden zijn in verschillende softwarepakketten, vind dan maar eens de juiste. Tenzij de softwarepakketten onderling gegevens kunnen uitwisselen is dit niet echt handig, maar ook dat is in praktijk niet vanzelfsprekend. Bijgevolg gaat de invoer, het synchroniseren en het up-to-date houden van die bestanden veel tijd, geld en werk kosten.

Onze software biedt professionals de mogelijkheid op een no-nonsense relatiebeheer te voeren. Alle waardevolle informatie van een bedrijf in één vloeiend proces. Daarnaast zorgen uitgebreide analyses en dashboards ervoor dat je altijd een duidelijk en actueel beeld hebt. Zo weet je precies in welk proces de (potentiële) klant zich bevindt.



De belangrijkste onderdelen

Inzicht in het verkoopproces


In de forecast legt elke account manager of verkoper vast hoe ver hij is in het verkooptraject, wat de verwachte orderwaarde is en met wie hij de concurrentie aangaat. Zo onstaat er een actueel inzicht in de mogelijk toekomstige verkopen en kan er makkelijk gestuurd worden op targets.

Ieder zijn eigen portal


Communiceren met je (potentiële) klant wordt een stuk makkelijekr als je alle informatie op één plek kan verzamelen. Zo kan je bijvoorbeeld een prospectportal maken waar offertes en afspraken in terug te zien zijn. Eenmaal klant is een klantportal uiteraard de place to be. Ook voor leveranciers kan dit portal ingericht worden.

Eventmanagement


Het organiseren van evenementen is een specifiek gebeuren waarbij het voortraject minstens even belangrijk is als de evaluatie op het einde. Met onze software heb je een stevig fundament waarop jouw informatievoorziening voor en na ieder evenement inzichtelijk hebt.

Workflowmanagement 


Met workflows kun je dagelijkse processen in de organisatie feilloos, efficiënt en zo standaard mogelijk uitvoeren. Je gebruikt workflows om processen te automatiseren en papiergebruik te verminderen. Naast het gebruik van de meegeleverde workflows kun je ze ook zelf bouwen. Hierdoor kun je de workflow helemaal afstemmen jouw manier van werken.

Leer van je fouten


Met dashboards heb je altijd inzicht en maximale controle binnen het bedrijf. Zo kan je makkelijk bijsturen als het fout dreigt te gaan. Daarnaast bevinden alle klantgegevens zich op één centrale plek in het digitale dossier.




Jouw voordelen met de juiste CRM-software

  • CRM-gegevens up-to-date
  • Inzicht in het salesproces
  • een online portal voor iedereen
  • Geld, tijd & papier besparen
  • Efficiëntievoordelen
  • Inzicht door gebruik van dashboards


Neem contact met ons op!

Maak een afspraak
Wij maken graag tijd om samen met jouw te kijken naar wat onze software voor jouw bedrijf kan betekenen.



Download de brochure
CRM & de klantreis zit verankerd in onze ERP Software. Wil je meer weten over AFAS als ERP Software?