Schoonmaaksector

Voor deze sector hebben we een oplossing klaarstaan die zorgt voor een optimaal management van jouw planning, facturatie, personeelsadministratie en meer! Ontdek er op deze pagina alles over.




AFAS Clean template

Standaardsoftware voor schoonmaakbedrijven


Als schoonmaakbedrijf ben je met een beperkt backoffice team verantwoordelijk voor een grote buitendienst. Dit brengt heel wat administratie en werkdruk met zich mee. Of je nu een klassiek schoonmaakbedrijf of dienstencheque kantoor bent, de hoeveelheid informatie die verwerkt dient te worden is groot.

Onze standaard template automatiseert de verschillende interne processen. Zo sluiten we dubbele gegevens invoer uit en vermijden we tijdsverlies. Je kan jouw tijd efficiënter besteden aan klanten en medewerkers. De planning van de medewerkers verloopt automatisch en je gaat enkel sturen op de uitzonderingen. Contracten worden automatisch opgevolgd en het systeem geeft je de melding wanneer er acties ondernomen moeten worden. Ook het hele medewerkersbeleid wordt in één en hetzelfde systeem geautomatiseerd

Robert Koelman, directeur sales en marketing van AFAS Software België laat je inspireren op de inspiratiesessie voor de schoonmaaksector



Inspiratiesessie:

Ondernemen in de schoonmaaksector

Op 2 februari 2017 organiseerde AFAS België een inspiratiesessie rond automatisering voor spelers in de schoonmaaksector. Zowel klassieke schoonmaakbedrijven als kantoren die het beheer van dienstencheques en huishoudhulp organiseren waren vertegenwoordigd.

Bekijk hier het verslag

Meer weten over onze software voor de schoonmaaksector?

Planning in AFAS Software. Plan je personeel op projecten

Efficiënte planning


Alles begint met een goede planning van jouw mensen. Waar moet men zijn? Wat moet er gebeuren? Hoelang duurt het?

Rapportage op maat

Grip op marges


Breng alle kosten en opbrengsten inzichtelijk met jouw managementrapportages. Stuur op marges.

HR management


Alle administratieve HR-processen geborgd in één geïntegreerd systeem, in plaats van in allerlei losse applicaties en Excellijsten.

Geautomatiseerde taken


Standaard taken en processen gieten we in workflows. Medewerkers kunnen door workflows de eigen werkzaamheden, taken en prioriteiten organiseren. Het management heeft inzicht in de actuele status van de onderhanden taken. Zo ontstaat er een perfect beeld van de werkdruk.

Signalen


Je hebt de mogelijkheid om signalen te koppelen aan een workflow. Wordt er een taak van een workflow afgehandeld, dan komt er automatisch een signaal binnen bij een medewerker of afdeling. Maar andersom is ook mogelijk.

Focus op de klant



Door de extra tijdswinst kan je terug meer aandacht aan je klant spenderen en het verschil maken op service en kwaliteit. Aan de hand van een klantenportaal kan de klant ook zelf heel snel een melding doen van bijvoorbeeld vakantie of ziekte, extra uren aanvragen of een ontevredenheid melden. Automatisch komt dit bij de juiste persoon terecht en kan je heel snel actie ondernemen.

Focus op de medewerker



Maak meer tijd voor de medewerker en geef hem of haar de aandacht die ze verdient. Plan tijdig een evaluatiegesprek ik, beheers de opleidingen, krijg iedereen snel aan de slag. De medewerker kan ook via een intranet zelf allerlei zaken aanvragen of melden. Denk aan vakantie, ziekte en opleidingen. Via een geautomatiseerd wervings- en selectieproces beheers je ook de verschillende sollicitanten die bijvoorbeeld via een portaal binnen komen. 

Efficiënter werken

Al jouw processen in één pakket 



Daarvoor bieden we één totaaloplossing voor jouw kantoor-en cliëntautomatisering. Die ene oplossing bevat een veelheid aan voordelen. Je legt gegevens slechts eenmaal vast. Daarmee bespaar je veel tijd en geld. Je werkt niet alleen efficiënter, maar jouw werk wordt er ook leuker van. Deze gereedschapskist kunnen we niet zonder onze klanten ontwikkelen. Elk onderdeel, elke nieuwe wetgeving of toepassing, nemen we streng onder de loep. Software ontwikkelen we namelijk samen met jou.

Enkele voordelen voor jou

  • Minder registreren, meer regisseren
  • Actuele managementinformatie
  • Meer visie, advies en beleid
  • Met de bankkoppeling altijd up-to-date!

Wil je meer weten over onze software?

Maak vrijblijvend een afspraak of bel ons 015 28 19 10