ICT Sector

Ontwikkeling aan lichtsnelheden? Wij zijn de brandstof voor jouw missie! AFAS levert software voor installatie, onderhoud & consultancy in de ICT-sector.





De problematieken in de sector

Losse pakketten & tijdsregistratie

Er wordt in de IT-sector vaak met meerdere tools gewerkt om de kernprocessen binnen de onderneming te stroomlijnen. Eén voor sales, één voor projecten, één voor boekhouding,... Eindresultaat? Dubbel invoerwerk en meer kans op fouten. Ook het tijdregistratiesysteem voor jouw medewerkers of freelancers staat vaak los van de boekhouding en de projectopvolging waardoor overzicht behouden een uitdaging wordt.

Urenregistratie direct gekoppeld aan jouw boekhouding en projecten? Geen probleem! Steeds een actuele weergave van je voorraad? Ook geen probleem! Een portal beschikbaar stellen voor klanten én leveranciers? Het staat allemaal voor je klaar. 

Lees hieronder wat de totaaloplossing van AFAS voor jou te bieden heeft!


Van offerte tot factuur

De voorcalculatie vormt de fundering van elk project. Op basis hiervan maak je de budgetraming en projectplanning, waarna je vlot een offerte opstelt voor klant of opdrachtgever. Eens het project is opgestart kan je in de nacalculatie ervoor kiezen om de uren per medewerker vast te leggen, maar ook per organisatorische eenheid of per functie.  Met onze oplossing heb je verschillende manieren om de materialen en de gepresteerde uren automatisch te factureren. De managementinformatie die hieruit ontstaat, wordt inzichtelijk gemaakt door dashboards. Zo heb je altijd een overzicht van de geboekte kosten en opbrengsten.

Lees hieronder de belangrijkste onderdelen.

Download en lees de gehele informatiebrochure!

Urenregistratie


In de IT werk je maar al te vaak op projectmatige basis. Het tracken en inzichtelijk maken van de gepresteerde uren op een project is van essentieel belang. Hoeveel uren zijn al ingezet en zijn dit facturabele uren? Door onze ESS (Employee Self Service) worden ook verlof en vezuimuren automatisch verwerkt in de nacalculatie. Kortom, geen minuut moet ongeregistreerd blijven en de factuur van een complex project wordt met één klik op de knop aangemaakt.

Klik hier voor meer informatie over urenregistratie



Factureren


Binnen de software heb je mogelijkheid om op verschillende manieren te factureren. Je hoeft geen keuze te maken voor één factureringsvorm, maar je kan deze naar jouw eigen voorkeur gebruiken. Op projectbasis of klantbasis, dagelijks of maandelijks, de keuze is volledig aan jou. Ook wanneer je met een licentiemodel werkt wordt facturatie een simpele taak met abonnementenbeheer.


24/7 Online beschikbaar


Je werkt met een volwaardige online versie van de software in plaats van een uitgeklede webapplicatie. Al het mobiel personeel kunnen dus altijd hun gegevens raadplegen en muteren. Het enige wat je nodig hebt is een internetverbinding. Ook de veiligheid van de database wordt verzekerd in onze cloud-opslag.

Voorraadbeheer


Als je materialen (bv. hardware) boekt in de nacalculatie van projecten, wordt de voorraad van de artikelen automatisch bijgewerkt in de logistieke module. Als je van een artikel de voorraad bij wilt houden, kan dit per magazijnlocatie en per magazijn. Via het voorraadbeheer wordt de leverancier automatisch op de hoogte gesteld indien de actuele stock onder het gewenste niveau zakt. Zo verzeker je dat de juiste materialen op de juiste plaats geraken.



Voorraadbeheer


Hiermee kan je jouw organisatie of medewerkers aansturen op directe en indirecte uren, vaak de grootste factor voor een winstgevende projectbijdrage of marge. Ook kan je overzichten maken van de projectresultaten door de geboekte kosten en opbrengsten per project naast elkaar te zetten. Dit geeft je een waardevol inzicht in jouw projecten waardoor je in staat bent continu te verbeteren!


Workflowmanagement


In de praktijk gaat veel tijd verloren met het actualiseren van projectgegevens en het bijwerken van de administratie. Borg de projectvoortgang in workflowtaken en het is voor teamleden in één keer duidelijk wat de actuele status van een project is. Dit maakt het monitoren en bijsturen van projecten makkelijker dan ooit.




 


"AFAS is een verademing"

We beheren er ook onze projecten in. Zo bewaren we het overzicht op de programmatie- en implementatiewerken bij onze klanten. Welke programmeurs, consultants en ingenieurs werken op welke projecten? Hoeveel uren zijn er al gepresteerd? Waaraan werkte die bepaalde programmeur precies? Hoeveel werk is er nog? En stemt dat overeen met wat we hadden voorzien? Zo kan de projectleider de timing en budgetten netjes en vlot opvolgen.”

Jan Van Sompel - Zaakvoerder - Greenock CAD Service

Wil je meer weten over onze oplossing?

Maak vrijblijvend een afspraak!