Erik: “We verhuren planten aan ondernemingen en onderhouden ze. Planten op kantoor zijn mooi en verbeteren de werkomgeving. Denk aan een betere akoestiek, zuivere lucht en een ontspannen sfeer. Daarnaast leveren we fruitmanden op het werk: de ideale opkikker voor je medewerkers.”
“We rekenen op AFAS voor facturatie en CRM. Vroeger hadden we daarvoor twee aparte softwarepakketten, maar de ontwikkeling ervan begon wat te sputteren. We zijn een groeibedrijf en onze oude software groeide niet mee. Dus besloten we om de markt te verkennen.”
“Een aantal keuzecriteria hadden we duidelijk voor ogen. We versturen veel facturen, dus zochten we naar een pakket dat die facturen automatisch verstuurt in pdf-formaat. Daarnaast wilden we voortaan gestructureerde mededelingen gebruiken. En ook een koppeling met Isabel was een voorwaarde – om automatisch de betaalstatus van onze facturen te controleren. De rode draad van onze wensen: meer automatiseren.”
“AFAS is niet de goedkoopste, wel de beste.”
“Tijdens onze marktverkenning hebben we veel software getest. Ook die van AFAS – al jarenlang een trouwe klant van ons bedrijf. De conclusie van ons onderzoek was glashelder: AFAS is niet de goedkoopste, wel de beste. Dan is je keuze snel gemaakt.”
“Die heeft anderhalve maand geduurd en dat was best wel een intensieve periode. Er zitten zoveel mogelijkheden in de software van AFAS, dus duurt het een tijdje voor je alle opties op een rij hebt. Maar eenmaal je de structuur kent, is het pakket goud waard.”
“Ook het opkuisen van je data mag je niet uit het oog verliezen. In ons oude CRM-pakket zat er een wirwar aan formaten. Neem nu de telefoonnummers: het ene nummer begon met +32 en het andere met 03. Sommige nummers hadden puntjes als scheidingsteken, andere niet. Dat opkuiswerk is een intensieve klus.”
“Het duurt een tijdje voor je alle opties op een rij hebt. Maar eenmaal je de structuur kent, is het pakket goud waard.”
“Gelukkig kregen we een uitstekende begeleiding van AFAS. Het werk van onze projectleider was top: uitstekende communicatie, strakke projectregie en toch met de nodige flexibiliteit.”
“Voor ons staat tijdwinst op de eerste plaats, vooral bij de facturatie. Ik neem onze fruitmanden als voorbeeld. We werken op contractbasis, maar elke week zijn er klanten die bellen om hun fruitpakket aan te passen: deze week geen levering, de volgende keer graag iets meer fruit. Op het einde van de maand volgt er dan de facturatie. Vroeger moesten we klant per klant uitrekenen hoeveel er geleverd werd. Week 1: zoveel, week 2: iets minder of iets meer, … Dat rekenwerk nam een volledige werkdag in beslag en een rekenfout was snel gebeurd. Nu met AFAS geven we een druk op de knop en de facturen staan klaar in pdf-formaat.”
“Door de automatisering met AFAS besparen we uren werk per week.”
“Ook met de controle van de betalingen winnen we tijd. Dankzij de gestructureerde mededelingen en de koppeling met Isabel worden die betalingen automatisch ingeboekt. Vroeger controleerden we elke betaling manueel met de bankuittreksels bij de hand. Door de automatisering met AFAS besparen we uren werk per week.”
“Ja, en die is zoals hij moet zijn: snel en correct. Wanneer we bellen krijgen we Yannick direct aan de lijn en een paar minuten later is ons probleem opgelost. Zo is het zalig om samen te werken.”
“We werken nu 9 maanden met AFAS en proeven volop van de voordelen. Dat smaakt naar meer. Ik heb al een beetje geëxperimenteerd met de dashboards en rapporteringen en die functies gaan we binnenkort verder uitspitten. Kwestie van nog meer te optimaliseren.”