CRM 

 Uw klant staat centraal 


Alle informatie digitaal

Alle informatie digitaal

Eenmalige en betrouwbare vastlegging van informatie over klanten is van belang voor de hele organisatie. Met het digitale dossier beschikt u altijd over een actueel klantdossier.

Inzicht in het verkoopproces

Inzicht in het verkoopproces

Forecasting geeft u volledig inzicht  in de status van het verkoopproces. Zo weet u welke orders gaan vallen en hoeveel offertes er nog open staan.

Customer Self Service

Customer Self Service

Klanten kunnen hun eigen gegevens onderhouden via een online klantportal. U bepaalt zelf welke gegevens uw klanten zien en welke ze kunnen wijzigen.


CRM: Kennis is belangrijk

de klant nog meer!


Klanten en potentiële klanten zijn - net als uw leveranciers - belangrijk voor de continuïteit van de organisatie. Het is daarom essentieel om van deze relaties zoveel mogelijk te weten en vast te leggen. Alleen dan kunt u optimaal inspelen op alles wat hen aangaat: wensen, vragen, voorkeuren, maar ook klachten.

De kwaliteit van het contact tussen een organisatie en haar zakenrelaties is afhankelijk van informatie die de medewerkers ter beschikking hebben. In CRM worden alle klantgegevens eenmalig en centraal opgeslagen en zijn voor iedere medewerker beschikbaar. Het systeem is daarbij flexibel in te richten naar uw eigen, specifieke informatiebehoefte.

Meer weten over CRM-software?

De belangrijkste onderdelen

Forecast: altijd inzicht in de toekomst

In de forecast legt elke vertegenwoordiger vast hoe ver hij is in het verkooptraject, de verwachte orderwaarde en wie de concurrenten zijn. Zo ontstaat actueel inzicht in de toekomstige verkopen en kunt u makkelijker sturen en actie ondernemen.

Digitaal dossier

Geen eindeloze rij dossiermappen meer en loop niet meer het risico om belangrijke documenten kwijt te raken. Alle klantgegevens bevinden zich op één centrale plek. In het digitale dossier slaat u alle correspondentie met een relatie op, facturen, notities, mail en aanmaningen.

Rendement van uw campagne

Marketingactiviteiten worden inzichtelijk en meetbaar door de integratie van forecast en campagnes. Hiermee ziet u onmiddellijk wat een campagne heeft gekost en hoeveel het heeft opgeleverd.

Mailen en direct vastleggen

E-mailing samenstellen voor prospecten of klanten? U kunt ze direct vanuit de software versturen. Een koppeling met Microsoft Exchange of Microsoft Outlook zorgt ervoor dat de mailing ook in het digitale dossier van de relatie wordt vastgelegd.

Geen verrassingen meer

Altijd actuele klantinformatie


CRM is een essentieel onderdeel van onze ERP-software. Hier wordt alles vastgelegd met betrekking tot klanten, campagnes, evenementen en verkoop. De echte meerwaarde van CRM komt echter pas boven drijven als alle communicatie met een (potentiële) klant altijd up-to-date is.

De medewerkers op de weg kunnen 24/7 met een smartphone of tablet hun werkzaamheden via InSite uitvoeren. Het vastleggen van een bezoekverslag, het aanmaken van een forecast, het kan op ieder moment. Ook taken kunnen eenvoudig worden opgevolgd, waardoor de voortgang van trajecten gegarandeerd wordt.

Customer Self Service

Klant optimaliseert zelf het klantenbestand


Customer Self Service betekent dat uw klanten gegevens zelf in de klantportal kunnen bijhouden. Welke gegevens de klanten zien en welke ze kunnen wijzigen, bepaalt u zelf. De klant kan via zijn profiel (met wachtwoord) inloggen op zijn eigen stukje van de website. 

De beheerder mag raadplegen én wijzigen, de gebruiker alleen raadplegen. De gemuteerde gegevens worden realtime aangepast in CRM. Natuurlijk kunt u de klant ook inzicht geven in zijn eigen digitale klantdossier. Hierdoor verdampen er in uw organisatie veel handmatige en foutgevoelige werkzaamheden.




Krachtiger dan pakket op maat!

"Vroeger werkten we met twee aparte programma’s. Nu loopt alles in één systeem. Een besparing van twee werkdagen per maand.”
 
Gracienne Van Lierde - Hoofd boekhouding - Oxysphair

Meer kwaliteit in uw dienstverlening

Relatiebeheer op hoog niveau 


Het beheren van relatiegegevens is zeer eenvoudig en logisch met het
softwarepakket van AFAS. Gegevens liggen op één plaats vast.
U werkt klantgericht en klantvriendelijk en verhoogt de kwaliteit van uw dienstverlening.

Een goede dienstverlening levert u uiteindelijk veel op, maar dat kan alleen als u een actueel en compleet beeld heeft over wat er bij uw relaties leeft.


Uw voordelen

  • CRM gegevens zijn up-to-date
  • Geld, tijd en papier besparen
  • Inzicht in het marketing- en verkoopproces
  • Direct mailen vanuit de software


Meer weten over CRM software?

Maak vrijblijvend een afspraak!