CRM-software vormt de basis voor een goede dienstverlening

De klant staat centraal en een goed beheer van jouw relaties is de basis. Altijd en overal toegang tot het digitale dossier verzekert efficiëntie.

  •  Klantbeheer
  •  Integratie met je administratie
  •  Verkoop & forecasting
  •  Marketing
  •  Klantenservice

 

 

 

CRM van AFAS: wat is het?

CRM-software gebruik je in de basis om al je verschillende relaties te beheren. Klanten, prospecten, medewerkers, leveranciers en sollicitanten leg je vast in CRM.

Je legt de data van je professionele relaties duidelijk en centraal vast. Zo krijg je een compleet en actueel beeld van bijvoorbeeld je relaties en wat er bij hen leeft. En dat is precies de kern van ons CRM-systeem. Alle informatie over al je relaties bevindt zich in één geïntegreerd systeem. Denk daarbij aan leveranciersgegevens, correspondentie, campagnes, offertes, maar ook financiële gegevens.

In AFAS CRM is relatiebeheer de basis van al je bedrijfsprocessen. Een goed voorbeeld daarvan is het digitale dossier. Alle activiteiten rondom een klant of medewerker kun je overal raadplegen en aanvullen. En door CRM te verbinden met je belangrijkste bedrijfsprocessen, krijg je een compleet dossier.

Ons doel is om jouw bedrijf beter te laten ondernemen!

Start vandaag nog met standaardiseren, digitaliseren en automatiseren

Ons doel is om jouw bedrijf beter te laten ondernemen!

Start vandaag nog met standaardiseren, digitaliseren en automatiseren

 

Koppeling Graydon

Het wordt steeds belangrijker om actuele kredietinformatie te hebben over je klanten en leveranciers. Daarnaast staat het ophalen van basisgegevens van een organisatie bij het toevoegen van een organisatie al langer op de wensenlijst. Dankzij de standaardkoppeling met Graydon zijn beide zaken mogelijk sinds Profit 18.

CRM-software: de ideale basis voor je bedrijfsprocessen

Hieronder vind je een greep uit de integraties met andere bedrijfsprocessen.

Lees in dit e-book wat bedrijfsprocessen zijn en hoe je ze kan verbeteren.

CRM en Dossier

 

Alle relevante correspondentie staat per klant of leverancier bij elkaar. Maakt niet uit of ze automatisch gegeneerd of handmatig toegevoegd zijn. Met de software van AFAS werk je vanuit één centrale database. Zo hebben alle afdelingen in je bedrijf inzicht in de activiteiten van je relaties.

Belt een klant met een vraag? Zoek hem of haar op en je ziet meteen alles wat je moet weten. Door alles in het systeem vast te leggen, zien jouw collega's wat jij hebt gedaan.

Voorbeelden:

  • Aanvragen via de website
  • Contactmomenten
  • Dossiers uit andere systemen
  • Notities

CRM en Boekhouding

 

Ook de boekhoudkundige administratie profiteert van de eenmalige vastlegging. Daardoor heb je altijd meteen de juiste gegevens te pakken. Stel dat een klant een verhuis doorgeeft bij de klantenservice, dan wijzigen zij de adresgegevens van de klant. Doordat je in hetzelfde systeem werkt, wordt dit ook direct aangepast voor de financiële afdeling. En andersom krijgt de rest van de organisatie via hetzelfde dossier bijvoorbeeld inzicht in het betaalgedrag van je klanten. Met de juiste autorisatie natuurlijk.

Voorbeelden:

  • Facturen meteen naar de juiste contacten
  • Facturen direct in het juiste dossier
  • Automatisch aanmaningen versturen
  • Specifieke afspraken overal inzichtelijk

CRM en Forecasting

 

Een Forecast werkt ideaal als je informatie rondom potentiële klanten wil vastleggen. Je kan aangeven hoe een verkooptraject vordert, wat de verwachte orderwaarde is en hoe het zit met de concurrentie. Zo heb je steeds inzicht in de toekomstige verkopen en kan je sturen op de targets.

De integratie van Forecast en campagnes maakt ook marketingactiviteiten meetbaar en inzichtelijk. Je ziet direct wat een campagne heeft gekost en hoeveel het heeft opgeleverd.

Voorbeelden:

  • Informatie vastleggen rondom potentiële klanten
  • Inzicht in toekomstige verkopen
  • Inzicht in marketingacties
  • Sturen op targets

CRM en HRM

 

Het werk op de HR-afdeling wordt veel eenvoudiger. Een werkgever is een organisatie en een medewerker is een persoon. Dat leg je zo vast in CRM. Zo staan gegevens nooit dubbel in een los HR-systeem en zijn ze altijd actueel. Dat is doordat medewerkers hun eigen gegevens kunnen bijhouden en aanpassen. En komt er een sollicitant in dienst? Dan start je het indiensttreding-proces op met alle gegevens die je al hebt. Dat scheelt de HR-afdeling veel invoerwerk en vermindert ook de kans op fouten.

Voorbeelden:

  • Medewerkersdossiers zijn overal te vinden
  • Eenmalig nieuwe gegevens invoeren
  • Correspondentie centraal vastleggen
  • Sollicitanten voeren zelf gegevens in

Je bedrijfsprocessen komen samen in één ERP-oplossing

Het CRM-systeem vormt de basis van onze ERP-software. Die software kan helemaal naar jouw bedrijf worden gevormd. Je kan de processen namelijk inrichten zoals jij dat wil. En dat betekent dat je connecties kan leggen met andere afdelingen en bedrijfsprocessen. Op die manier zijn alle bedrijfsprocessen aan elkaar gekoppeld.

Nog meer informatie nodig? Neem dan zeker onze blog over CRM-software even door.

CRM in je broekzak met de AFAS Pocket App

Met de AFAS Pocket App heb je altijd en overal toegang tot je CRM. Wat mag je dan verwachten?

  • De belangrijkste gegevens van organisaties en personen opzoeken
  • Direct contactpersonen bellen vanuit de app
  • Volledige dossiers raadplegen
  • Eenvoudig navigeren met de Google Maps-integratie

Lees meer over CRM en de AFAS Pocket App in de brochure

Ontdek de mogelijkheden van AFAS

CRM = de basis van al je (klant)gegevens

Al je klantgegevens op één plek hebben? Je kan eenvoudig koppelen met al je favoriete tools.

 

Hoe zorg je er nu voor dat je klantgegevens altijd up-to-date zijn? Door alles op één plek vast te leggen. Met onze API kun je alles eenvoudig koppelen aan de AFAS CRM. Op die manier kun je een koppeling maken met je bijvoorbeeld favoriete e-mailprogramma of enquête-software.

Privacy voorop!

Met het CRM-systeem van AFAS voldoe je aan de meest actuele privacywetgeving. Zo weet je zeker dat de privacy van al je relaties gewaarborgd is. Dat is fijn voor jouw organisatie én voor je relaties. Daarnaast hebben we uiteraard ook verschillende certificeringen en ben je verzekerd van een dagelijkse back-up.

Meer weten? Bekijk de brochure.

Evenementen en cursussen

 

In onze CRM-software is cursusmanagement een standaardonderdeel. Organiseer je nu een evenement of cursus? Met onze software kun je inschrijvingen snel en geïntegreerd afhandelen. En is het evenement afgelopen? Dan genereer je meteen automatisch een factuur.

Samenwerken in je eigen portal

 

Je werkt samen met je relaties via je eigen portal. Je bouwt zelf eenvoudig een bestel-, cursus, klant- of sollicitantenportal met onze software. Je relatie kan zelf zijn of haar gegevens inzien en zelfs aanpassen. Op die manier wordt je dienstverlening transparanter en bespaar je jezelf veel administratieve lasten.

Weet jij hoe jouw bedrijf er vandaag voor staat?

Krijg inzicht in je dienstverlening via dashboards

Hoeveel evenementen vinden er plaats en hoeveel bezoekers zijn er aanwezig? Welke orders kun je binnenkort verwachten? Met de interactieve dashboards heb je daar inzicht in. Business Intelligence is een standaardonderdeel van de CRM-software van AFAS. Het is meteen klaar voor gebruik en je hebt geen extra kosten.

De voordelen van een CRM-systeem

Een CRM-systeem apart aankopen of integreren in je ERP-software? Wij sommen hieronder de voordelen van een geïntegreerd systeem voor jou op. Zo kan je snel de juiste keuze maken over CRM-software.

  • CRM gegevens zijn up-to-date
  • Geld, tijd en papier besparen
  • Inzicht in het marketing- en verkoopproces
  • Direct mailen vanuit de software

Wil jij ook met onze CRM-software werken?

Maak vrijblijvend een afspraak of bel ons 015 28 19 10