CRM 

De klant staat centraal en een goed beheer van jouw relaties is de basis. Altijd en overal toegang tot het digitale dossier verzekert efficiëntie.






Alle informatie digitaal en inzichtelijk

Eenmalige en betrouwbare vastlegging van informatie over jouw klanten is van belang voor het succes van de hele organisatie. Met het digitale dossier beschik je altijd over een actueel klantdossier. Zo kan je eenvoudig facturen, projecten, orders, mailverkeer en nog veel meer vastleggen op klantniveau. Forecasting geeft je volledig inzicht in de status van het verkoopproces. Zo weet je welke order je gaat scoren en hoeveel offertes er nog open staan. Aanmaningen worden automatisch uitgestuurd en feedback van de klanten wordt met één klik verzameld en overzichtelijk gemaakt. Ook de medewerkers op de baan kunnen 24/7 met een smartphone of tablet hun werkzaamheden uitvoeren. Taken kunnen eenvoudig mobiel worden opgevolgd, waardoor de voortgang van trajecten gegarandeerd wordt.

Customer Self Service

Klanten en leveranciers kunnen hun eigen gegevens onderhouden via een online en afgeschermde portal. Je bepaalt volledig zelf welke gegevens jouw klanten of leveranciers kunnen zien en welke ze kunnen muteren. De gemuteerde gegevens worden real-time aangepast in het CRM systeem. Zo optimaliseer je de informatiestromen zowel intern en als extern en verdampen er veel handmatige en foutgevoelige werkzaamheden in jouw organisatie.


Kennis is belangrijk, de klant nog meer!

Klanten en potentiële klanten zijn - net als jouw leveranciers - belangrijk voor de continuïteit van de organisatie. Het is daarom essentieel om van deze relaties zoveel mogelijk te weten en vast te leggen. Alleen dan kan je optimaal inspelen op alles wat hen aangaat: wensen, vragen, voorkeuren, maar ook klachten.

De kwaliteit van het contact tussen een organisatie en haar zakenrelaties is afhankelijk van informatie die de medewerkers ter beschikking hebben. In CRM worden alle klantgegevens eenmalig en centraal opgeslagen en zijn voor iedere medewerker beschikbaar. Het systeem is daarbij flexibel in te richten naar jouw eigen, specifieke informatiebehoefte.

Meer weten over onze CRM-software?

Download en lees de informatiebrochure!

De belangrijkste onderdelen

Rendement van jouw campagnes


Marketingactiviteiten worden inzichtelijk en meetbaar door de integratie van forecasts en campagnes. Hiermee zie je onmiddelijk wat een campagne of evenement heeft gekost en hoeveel het heeft opgeleverd aan inkomsten of leads.

Digitaal dossier in de cloud


Geen eindeloze rij dossiermappen meer en geen risico om belangrijke documenten kwijt te raken. Alle klantgegevens bevinden zich op één centrale database die veilig in de cloud zit. in het digitale dossier slaag je alle correspondentie met een relatie, facturen, notities, mail, aanmaningen en meer.

Forecast: altijd inzicht in de toekomst


In de forecast legt de vertegenwoordiger vast hoe ver hij staat in het verkooptraject, de verwachte orderwaarde en wie de concurrenten zijn. Maar je bepaalt zelf hoeveel (of weinig) informatie je wilt vastleggen. Zo ontstaat actueel inzicht in de toekomstige verkopen en kan je makkelijker bijsturen en actie ondernemen. 

Mailen en direct vastleggen


E-mailings samenstellen voor prospecten of klanten? Je kan ze direct vanuit de software versturen. Door workflows kan je zo automatisch bevestiging- , opvolging- en informatieve mails uitsturen eens een prospect klant wordt of zich inschrijft voor een evenement. De mogelijkheden zijn eindeloos! Een koppeling met Microsoft Exchange of Microsoft Outlook zorgt ervoor dat het mailverkeer meteen in het digitale dossier van de relatie wordt vastgelegd. 






Verkoopteam schakelt versnelling hoger!

"Alle verkoopdossiers bewaren we digitaal én centraal. Dus raadplegen onze verkopers de informatie waar en wanneer ze die nodig hebben. Verkoopkansen laten we nooit meer liggen.”
 
Sanne Lambie - Finance & HR-specialiste - GPS Time & Security

Meer kwaliteit in jouw dienstverlening

Relatiebeheer op hoog niveau 

Het beheren van relatiegegevens is zeer eenvoudig en logisch met het softwarepakket van AFAS. Gegevens liggen op één plaats vast. Je werkt klantgericht en klantvriendelijk en verhoogt de kwaliteit van jouw dienstverlening.

Een goede dienstverlening levert je uiteindelijk veel op, maar dat kan alleen als je een actueel en compleet beeld hebt over wat er bij jouw relaties leeft.


De voordelen

  • CRM gegevens zijn up-to-date
  • Geld, tijd en papier besparen
  • Inzicht in het marketing- en verkoopproces
  • Direct mailen vanuit de software


Meer weten over CRM software?

Maak vrijblijvend een afspraak of bel ons 015 28 19 10