Projecten software 

 Inzicht in uw projectplanning 


Voorcalculatie

Voorcalculatie

De voorcalculatie vormt de fundering van elk project. Op basis daarvan maakt u de projectplanning en stelt u een offerte op voor de klant of opdrachtgever.

Urenregistratie

Urenregistratie

U kunt ervoor kiezen om de uren per medewerker vast te leggen, maar ook per organisatorische eenheid of per functie.

Facturering

Facturering

Binnen de Projecten software hebt u de mogelijkheid om op verschillende manieren te factureren naar uw klant of opdrachtgever.  

Projecten

Controle over uw projectadministratie


Elke organisatie die met projecten werkt weet hoe belangrijk het is om de projectadministratie goed te bewaken. Met de projecten software borgt u alle projectinformatie in één geïntegreerd systeem zoals projectgegevens, documentatie, correspondentie, planning, capaciteit, urenregistratie en offertes.

Projectmedewerkers en management beschikken online over actuele projectgegevens en een complete rapportage. Met deze informatie houdt u de planning en het budget onder controle. Zo komen u en uw klant achteraf niet voor vervelende verrassingen te staan.

De belangrijkste onderdelen

Facturering

Binnen de projecten software hebt u de mogelijkheid om op verschillende manieren te factureren naar de klant of opdrachtgever. U hoeft geen keuze te maken voor één factureringsvorm, maar kunt deze naar voorkeur gebruiken.  

Materialen

Materialen

Als u materialen boekt in de nacalculatie van Projecten, wordt de voorraad van de artikelen automatisch bijgewerkt in de logistieke software. Als u van een artikel de voorraad bijhoudt, kan dat per magazijnlocatie en per magazijn. 

Prijzen

Prijzen

Ook prijslijsten, kortingsgroepen en actieprijzen legt u hier eenmalig vast. Als u vervolgens een factuur voor de opdrachtgever maakt, worden de prijzen volgens de vastgestelde voorwaarden berekend. Zo weet u zeker dat de goede prijzen worden doorberekend aan uw opdrachtgever.

Managementrapportage

Managementrapportage

Hiermee kan u uw organisatie of medewerkers aansturen op directe en indirecte uren, vaak de grootste factor voor een winstgevende projectbijdrage of marge. Ook kan u overzichten maken van de projectresultaten door de geboekte kosten en opbrengsten per project naast elkaar te zetten.

Voorcalculatie offerte

Transparantie bij u en uw opdrachtgever


Een heldere voorcalculatie zorgt voor transparantie bij u én uw opdrachtgever. Om inzichtelijk te hebben hoeveel uren en materialen er aan een project kunnen of mogen worden besteed, maakt u gebruik van de voorcalculatie.

U maakt de projectplanning en stelt een offerte op voor uw klant of opdrachtgever. U kunt de voorcalculatie vervolgens als begroting gebruiken voor de forecast, om zo de uren van uw projecten te managen.

Urenregistratie

De bron voor een succesvol project


Registratie van facturabele of niet facturabele uren gebruikt u als basis voor de nacalculatie. Uw medewerkers registreren zelf hun uren. Ook het accorderen van de uren en de urenfacturatie is compleet geautomatiseerd. 

U kunt ervoor kiezen om de uren per medewerker vast te leggen, maar ook per organisatorische eenheid of per functie. Hierdoor kunt u ook gebruikmaken van urenregistratie als u niet projectmatig werkt, maar wel uren wilt registreren.

Meer weten over projecten?








Fan van alles-in-één

“In 15 jaar zag ik al veel pakketten en werkmethodes passeren.  Maar dit is de eerste keer dat de link tussen onze projecten en onze boekhouding goed zit. Ik ben een enorme fan van alles-in-één.  

Kris Willems - CFO - Creneau International

Uw voordelen


  • Automatische facturatie
  • Handmatige facturatie
  • Termijnfacturatie
  • Digitale facturen


Teams


Projectteams zijn vandaag de dag meer en meer zelf-organiserend. 
Met AFAS Project Self-Service koppelt u projectteams aan één of meer Projecten en bepaalt u per teamrol welke projectinformatie via het intranet en klantportal aan teamleden met deze rol wordt ontsloten.


Intern en Extern


Project Self-Service stelt teamleden in staat om, onafhankelijk van tijd, plaats en device, samen te werken aan hun projecten.

Interne medewerkers en externe betrokkenen krijgen zo onafhankelijk inzicht in de status, voortgang en documentatie van projecten.


Vrije workflows


In de praktijk gaat veel tijd verloren met het actualiseren van projectgegevens en het bijwerken van administratie.

Borg de projectvoortgang in workflowtaken en het is voor teamleden in één keer duidelijk wat de actuele status van een project is. Dit maakt het monitoren en bijsturen van projecten makkelijker dan ooit.

Wilt u meer weten over projecten software?

Maak vrijblijvend een afspraak!