Projecten software 

Volledig inzicht in al jouw projecten. Alle informatie wordt geborgd in één geïntegreerd systeem. Hierdoor komen zowel de klant als jijzelf niet voor verrassingen te staan.





Controle over jouw projectadministratie

Elke organisatie die met projecten werkt weet hoe belangrijk het is om de projectadministratie goed te bewaken. Met de projecten software borg je alle projectinformatie in één geïntegreerd systeem zoals projectgegevens, documentatie, correspondentie, planning, capaciteit, urenregistratie en offertes.

Projectmedewerkers en management beschikken online over actuele projectgegevens en een complete rapportage. Met deze informatie hou je de planning en het budget onder controle. Zo komen jij en jouw klant achteraf niet voor vervelende verrassingen te staan en heb je jouw projectmanagement op orde.


Van offerte tot factuur

De voorcalculatie vormt de fundering van elk project. Op basis daarvan maak je de budgetraming en projectplanning, waarna je vlot een offerte opstelt voor de klant of opdrachtgever.  Je kan ervoor kiezen om de uren per medewerker vast te leggen, maar ook per organisatorische eenheid of per functie. Binnen de Projecten Software heb je de mogelijkheid om op verschillende manieren te factureren naar jouw klant of opdrachtgever.

Klik hier voor meer informatie over urenregistratie

Meer weten over de Projecten Software?

Download en lees de informatiebrochure!

De belangrijkste onderdelen


Facturering

Binnen de projectensoftware heb je de mogelijkheid om op verschillende manieren te factureren naar de klant of opdrachtgever. Je hoeft geen keuze te maken voor één factureringsvorm, maar je kan deze naar jouw eigen voorkeur gebruiken. Op projectbasis of klantbasis, dagelijks of maandelijks, de keuze is volledig aan jou!

Materialen

Als je de materialen boekt in de nacalculatie van Projecten, wordt de voorraad van de artikelen automatisch bijgewerkt in de logistieke module. Als je van een artikel de voorraad bij wilt houden, kan dit per magazijnlocatie en per magazijn. Via het voorraadbeheer wordt de leverancier automatisch op de hoogte gesteld indien de actuele stock onder het gewenste niveau zakt. Zo verzeker je dat de juiste materialen op de juiste plaats geraken. 

Prijzen

Ook prijslijsten, kortingsgroepen en actieprijzen leg je hier eenmalig vast. Als je vervolgens een factuur voor de opdrachtgever maakt, worden de prijzen volgens de vastgestelde voorwaarden berekend. Zo weet je zeker dat de goede prijzen worden doorberekend aan de opdrachtgever en kan je jouw doelgroep perfect segmenteren.

Managementrapportage

Hiermee kan je jouw organisatie of medewerkers aansturen op directe en indirecte uren, vaak de grootste factor voor een winstgevende projectbijdrage of marge. Ook kan je overzichten maken van de projectresultaten door de geboekte kosten en opbrengsten per project naast elkaar te zetten. Dit geeft je waardevol inzicht in jouw projecten waardoor je in staat bent continue te verbeteren!


Voorcalculatie offerte

Transparantie bij jou en jouw opdrachtgever

Een heldere voorcalculatie zorgt voor transparantie in jouw onderneming en bij de opdrachtgever. Om inzicht te krijgen in hoeveel uren of materialen er aan een projecten kunnen of mogen worden besteed, maak je gebruik van een gebruiksvriendelijke voorcalculatie. Je maakt de projectplanning en stelt een offerte op voor jouw klant of opdrachtgever. Je kunt de voorcalculatie vervolgens als begroting gebruiken voor de de forecast, om zo de gepresteerde uren en materialen van jouw projecten te managen. Projectmanagement wordt zo een stuk eenvoudiger. 


Urenregistratie

De bron voor een succesvol project

Registratie van facturabele of niet-facturabele uren gebruik je als basis voor de nacalculatie. Jouw medewerkers registreren zelf hun uren. Ook het accorderen (goedkeuren) van de uren en de urenfacturatie is compleet geautomatiseerd, indien je hiervoor geautoriseerd bent. Uren kunnen vastgelegd worden per medewerker, per organisatorische eenheid of per functie. Hierdoor kan je ook gebruikmaken van urenregistratie als je niet projectmatig werkt, maar wel de uren wilt registreren.

Lees hier meer over onze urenregistratie software

Meer weten over projecten?








Fan van alles-in-één

“In 15 jaar zag ik al veel pakketten en werkmethodes passeren.  Maar dit is de eerste keer dat de link tussen onze projecten en onze boekhouding goed zit. Ik ben een enorme fan van alles-in-één.  

Kris Willems - CFO - Creneau International

De voordelen


  • Automatische facturatie
  • Handmatige facturatie
  • Termijnfacturatie
  • Digitale facturen

Teams & Workflows

Projectteams zijn vandaag de dag meer en meer zelf-organiserend. Met AFAS Project Self-Service koppel je projectteams aan één of meer projecten en bepaal je per teamrol welke projectinformatie via het intranet en klantportal aan teamleden met deze rol beschikbaar is. Project Self-Service stelt teamleden in staat om, onafhankelijk van tijd, plaats en device, samen te werken aan hun projecten. 

In de praktijk gaat veel tijd verloren met het actualiseren van projectgegevens en het bijwerken van de administratie. Borg de projectvoortgang in workflowtaken en het is voor teamleden in één keer duidelijk wat de actuele status van een project is. Dit maakt het monitoren en bijsturen van projecten makkelijker dan ooit. 

Wil je meer weten over projecten software?

Maak vrijblijvend een afspraak!