
Volledig inzicht in al jouw projecten. Alle informatie wordt geborgd in één geïntegreerd systeem. Hierdoor komen zowel de klant als jijzelf niet voor verrassingen te staan.
Elke organisatie die met projecten werkt weet hoe belangrijk het is om de projectadministratie goed te bewaken. Met de projectensoftware borg je alle projectinformatie in één geïntegreerd systeem zoals documentatie, correspondentie, planning, capaciteit, urenregistratie, offertes en meer.
Met de projectensoftware van AFAS borg je alle projectinformatie in één geïntegreerd systeem. Zo beschikken projectmedewerkers over actuele projectgegevens en projectmanagers over complete dashboards. Daarmee hou je de planning en het budget onder controle en komen jij en jouw klanten achteraf niet voor vervelende verrassingen te staan.
Om inzicht te krijgen in hoeveel uren of materialen er aan een projecten kunnen of mogen worden besteed, maak je gebruik van een gebruiksvriendelijke voorcalculatie. Je maakt de projectplanning en stelt een offerte op voor jouw klant of opdrachtgever. Je kunt de voorcalculatie vervolgens als begroting gebruiken voor de forecast, om zo de gepresteerde uren en materialen van jouw projecten te managen. Je kan ervoor kiezen om de uren per medewerker vast te leggen, maar ook per organisatorische eenheid of per functie. Binnen de projecten software heb je de mogelijkheid om op verschillende manieren te factureren naar jouw klant of opdrachtgever.
Binnen de projectensoftware heb je de mogelijkheid om op verschillende manieren te factureren naar de klant of opdrachtgever. Je hoeft geen keuze te maken voor één factureringsvorm, maar je kan deze naar jouw eigen voorkeur gebruiken. Op projectbasis of klantbasis, dagelijks of maandelijks, de keuze is volledig aan jou! Langlopende projecten of vaste prijzen afgesproken? Dan kan je een abonnement koppelen aan het project. Zo kan je voorschotten periodiek factureren.
Als je de materialen boekt in de nacalculatie van projecten, wordt de voorraad van de artikelen automatisch bijgewerkt in de logistieke module. Als je van een artikel de voorraad bij wilt houden, kan dit per magazijnlocatie en per magazijn. Via het voorraadbeheer wordt de leverancier automatisch op de hoogte gesteld indien de actuele stock onder het gewenste niveau zakt. Zo verzeker je dat de juiste materialen op de juiste plaats geraken.
Ook prijslijsten, kortingsgroepen en actieprijzen leg je hier eenmalig vast. Als je vervolgens een factuur voor de opdrachtgever maakt, worden de prijzen volgens de vastgestelde voorwaarden berekend. Zo weet je zeker dat de goede prijzen worden doorberekend aan de opdrachtgever en kan je jouw doelgroep perfect segmenteren.
Hiermee kan je jouw organisatie of medewerkers aansturen op directe en indirecte uren, vaak de grootste factor voor een winstgevende projectbijdrage of marge. Ook kan je overzichten maken van de projectresultaten door de geboekte kosten en opbrengsten per project naast elkaar te zetten. Dit geeft je waardevol inzicht in jouw projecten waardoor je in staat bent continue te verbeteren!
Registratie van facturabele of niet-facturabele uren gebruik je als basis voor de nacalculatie. Jouw medewerkers registreren zelf hun uren. Ook het accorderen (goedkeuren) van de uren en de urenfacturatie is compleet geautomatiseerd, indien je hiervoor geautoriseerd bent. Uren kunnen vastgelegd worden per medewerker, per organisatorische eenheid of per functie. Hierdoor kan je ook gebruikmaken van urenregistratie als je niet projectmatig werkt, maar wel de uren wilt registreren.
Met een uitgebreide keuze aan standaard meegeleverde dashboards biedt AFAS jou het inzicht dat je nodig hebt. Of het nu gaat om geboekte uren, projectdetails, verschillen tussen voorcalculatie en nacalculatie en ga zo maar door. Alle informatie is direct beschikbaar via de ingebouwde Business Intelligence. Dit is een standaard onderdeel van onze software. Geen meerkosten dus!
Een greep uit de standaard beschikbare dashboards voor abonnementen
Projectresultaat
Geboekte uren
Uren per medewerker
Verschillen
Projectdetails
Uitloop
Verdeling van teams
Verloop van projecten
Projectteams zijn vandaag de dag meer en meer zelf-organiserend. Met AFAS Project Self-Service koppel je projectteams aan één of meer projecten en bepaal je per teamrol welke projectinformatie via het intranet en klantportal aan teamleden met deze rol beschikbaar is. Project Self-Service stelt teamleden in staat om, onafhankelijk van tijd, plaats en device, samen te werken aan hun projecten.
In de praktijk gaat veel tijd verloren met het actualiseren van projectgegevens en bijwerken van de administratie. Borg de voortgang in taken en het is voor teamleden duidelijk wat de actuele status van een project is. Dit maakt het monitoren en bijsturen van projecten makkelijker dan ooit.
Maak vrijblijvend een afspraak of bel 015 28 19 10