Ordermanagement 


Optimaliseer jouw in- en verkoopproces met de software van AFAS. Altijd inzicht & overzicht over het hele orderproces.



Meer orders, minder werk!


Met ordermanagement van AFAS zorg je voor een optimaal beheer van je orderprocessen met als doel: meer orders en minder administratief werk! Via online portals kan je ook klanten en leveranciers rechtstreeks in je orderproces betrekken. Met een geïntegreerd orderproces zorg je voor minder fouten en meer snelheid. Dat betekent uiteindelijk een hogere marge.

Controle over het orderproces geeft een hoger rendement. De meegeleverde interactieve dashboards geven je inzicht en grip op je processen. Zo heb je altijd inzicht in de prijzen, kortingen, marges en voorraad. Kortom, alle ingrediënten voor een vlotte afhandeling van een order. Dit geldt niet enkel voor het voorraadbeheer maar voor de hele organisatie. Iedereen die informatie over de actuele voorraad nodig heeft, krijgt deze inzichtelijk gevisualiseerd! 


Efficiënte inkoop en verkoop


Succesvolle verkoop begint bij de eigen inkoop. Zo laag mogelijke inkoopkosten zorgen immers voor een zo hoog mogelijke marge. Koop tijdig in om je klanten optimaal te kunnen bedienen.
Met ordermanagement van AFAS heb je steeds realtime inzicht in prijzen, kortingen, marges en voorraad. Kortom, al je essentiële KPI's.



Voorraadbeheer


Behoud steeds zicht op wat er momenteel op voorraad en in bestelling is. De software stelt voor wanneer besteld moet worden. Ontvangsten worden meteen vergeleken met inkoopfacturen door de integratie met de boekhouding. Alles draait om grip te houden op je orderproces en voorraadbeheer om zo fouten te voorkomen.


De belangrijkste onderdelen

Inkoop & verkoop


Orders verwerken


Workflow Management


Magazijnen & locaties


Integratie boekhouding


Van budget tot betaling


Je wil voldoen aan de vraag van jouw klanten, maar daarnaast wil je ook inzicht en grip behouden op je processen van begin tot eind. Controle over het hele orderproces, van budget tot betaling. In de software van AFAS vangt de ordermanagement module dit hele proces op. Het is van belang dat je realtime inzicht hebt in de voorraad, ook als de  voorraad op meerdere locaties is opgeslagen. Je bewaart alle informatie op één centrale plek. Zo heb niet alleen jij, maar hebben ook al jouw collega's actueel inzicht in de voorraad en goederenstromen in de magazijnen en magazijnlocaties.  Dit realtime inzicht vergroten we nog door de interactieve dashboards die we standaard meeleveren, zo kun je elk proces inzien en op de resultaten sturen.

Je hebt nooit meer te weinig voorraad en altijd inzicht in het juiste bestelmoment, de juiste bestelhoeveelheid, de minimale voorraad die je nodig hebt, de levertijd en de inkoopprijs. Deze aspecten zijn cruciaal voor de verkoop, want hoe beter je deze inricht, hoe meer rendement het oplevert. Bovendien werk je heel klantgericht, omdat je geen 'neen' meer hoeft te verkopen aan jouw klanten!

Download de brochure om meer weten over ons voorraadbeheer

Klantportal:
online contact met je klanten


Klanten en potentiële klanten zijn belangrijk voor de continuïteit van jouw organisatie. Daarom is het belangrijk klanten zoveel mogelijk te betrekken. Ze kunnen in de klantportal hun eigen gegevens onderhouden. Daarbij bepaal je zelf welke gegevens jouw klanten zien en welke ze kunnen wijzigen. 
Daarnaast is de klantportal optimaal in te zetten om informatie te delen naar jouw klanten. Zo kan de klant de eigen facturen online raadplegen, offertes goedkeuren, maar ook een installateur of een cursus aanvragen. Leg het vast in de klantportal en alle klanten kunnen dit doen.

Leveranciersportal:
Betrek je leveranciers


Met ordermanagement heb je de mogelijkheid om inkoopoffertes naar leveranciers te sturen. Bovendien kun je via de online portal met jouw leveranciers communiceren via workflows en kunnen zij direct online een gepaste offerte aanbieden. Op die manier ben je altijd in staat om aan te kopen tegen de beste prijzen en leveringsvoorwaarden. 
Door inkoopoffertes bij meerdere leveranciers aan te vragen kan je eenvoudig verschillende opties per offerte vergelijken, zonder veel te bellen of te e-mailen. Zo heb je steeds een actueel beeld van de beste inkoopopties!

Download hier de informatiebrochure!


“AFAS is een blokkendoos waarmee we elke dag bouwen”





Jouw voordelen:

  • Een efficiënt proces = meer marge
  • Inzicht, overzicht en gemoedsrust
  • Altijd actuele managementinformatie
  • Nooit meer 'nee' verkopen

Wil je meer weten over ordermanagement?

Maak vrijblijvend een afspraak of bel ons op 015 28 19 10