Ordermanagement 

optimaliseer jouw in- en verkoopproces met de software van AFAS. Met voorraadbeheer het je altijd inzicht & overzicht over het hele orderproces. Lees alle voordelen hieronder.





Succesvolle verkoop begint bij de eigen inkoop

Met het voorraadbeheer van AFAS heb je altijd inzicht in de prijzen, kortingen, marges en voorraad. Kortom, alle ingrendiënten voor een vlotte afhandeling van een order. Uiteraard wil je het contact met jouw klanten goed onderhouden, maar jouw leveranciers zijn minstens even belangrijk. Via het leveranciersportal communiceer je rechtstreeks met hen. Hier kunnen de leveranciers zowel informatie raadplegen als muteren zoals leveringsdatum, ordergrootte, kostprijs, etc.

Met de interactieve dashboards heb je altijd inzicht in en maximale controle over jouw processen. Dit geldt niet enkel voor het voorraadbeheer maar voor de hele organisatie. Iedereen die informatie over de actuele voorraad nodig heeft, krijgt deze inzichtelijk gevisualiseerd! 


Meer orders, minder werk!


Met ordermanagement zorg je voor een optimaal en transparant beheer van jouw orderprocessen dankzij de integratie van portals en workflows. Met als ultiem doel: meer orders, minder werk!

Een geïntegreerd orderproces zorgt voor minder fouten en meer snelheid. Dat betekent uiteindelijk een hogere marge. Automatisering van dit gehele proces, resulteert in volledige controle.

Beheersing van het orderproces geeft een hoger rendement. Inzicht en dashboards geven jou houvast. Vanwege integratie met o.a. financieel en HRM heb je interactief inzichtelijk hoe de gehele organisatie ervoor staat en welke keuzes je moet maken.

Meer weten over voorraadbeheer?

Download en lees de informatiebrochure!

De belangrijkste onderdelen

Inkoop & verkoop

Een succesvolle verkoop van een product begint bij de inkoop. Wanneer de inkoopkosten zo laag mogelijk zijn zorgt dit vanzelf voor een hogere winstmarge. Ordermanagement biedt optimaal inzicht in de prijzen, kortingen, voorwaarden en nog veel meer. En dit zowel aan de inkoop- als de verkoopkant.

Workflows

Met behulp van workflows voer je de dagelijkse processen in de organisatie feilloos en zo efficiënt mogelijk uit. Je kan een worfklow bezien als een taak die automatisch opgestart wordt wanneer er bijvoorbeeld een order binnenkomt. Deze taak komt vervolgens bij de juiste persoon terecht. Een orderopdracht van een klant of leverancier is zo vlot verwerkt zonder dat hier één papiertje bij aan te pas komt. 

Orders verwerken

Goederenontvangsten worden direct verwerkt met de inkoopfacturen. Hierdoor voorkom je veel fouten en hou je grip op het inkoopproces. Je wilt natuurlijk ook inzichtelijk hebben wat er hierna met het artikel gebeurt. Door de integratie met de financiële module wordt heel het proces van offerte en inkoop tot verkoop en facturatie overzichtelijk en accuraat. 

Magazijnen & locaties

Met onze software kan je makkelijk met meerdere magazijnen werken. Waar ze ook staan in de wereld, je weet altijd welke voorraad waar aanwezig is en vanwaar de producten vertrekken naar de eindgebruiker. Maar ook binnen het magazijn kan je werken met locaties om aan te geven op welke stelling bepaalde artikelen liggen. Dit maakt orderpicken een stuk eenvoudiger!

Klantportal

Klanten en potentiële klanten zijn belangrijk voor de continuïteit van jouw organisatie. Het is essentieel om zo veel mogelijk te weten te komen en vast te leggen. Daarom kunnen klanten in de klantportal hun eigen gegevens onderhouden. Jouw klant weet nu eenmaal meer van zichzelf dan jij. Daarbij bepaal je zelf welke gegevens jouw klanten zien en welke ze kunnen wijzigen. Daarnaast is de klantportal optimaal in te zetten om informatie te delen naar jouw klanten. Zo kan je facturen inzien en offertes accorderen. Maar ook een installateur of een cursus boeken. Leg het vast in de klantportal en je hebt het direct beschikbaar voor alle klanten.


Leveranciersportal

Met ordermanagement heb je de mogelijkheid om inkoopoffertes naar leveranciers te sturen. Bovendien kunt je via de OutSite-portal met jouw leveranciers communiceren via workflows en kunnen zij direct online een offerte aanbieden. Op die manier ben je altijd in staat om aan te kopen tegen de beste prijzen en leveringsvoorwaarden. Door dezelfde inkoopofferte bij meerdere leveranciers aan te vragen kan je eenvoudig verschillende opties per offerte ontvangen en vergelijken. Zonder veel bellen of e-mailen beschik je voortdurend over een actueel beeld van de beste inkoopopties, ook als je maar met enkele leveranciers zaken doet. 

Martine Boonen



Één knopje vervangt uren werk


"Van pakbon tot factuur: alles gebeurt met één klik. Geen mails en telefoons meer, maar volledig geautomatiseerd. Sneller, eenvoudiger en minder fouten.”
 
Martine Boonen - Mede-oprichtster - Mammae


Ordermanagement: van budget tot betaling

Je wilt voldoen aan de vraag van jouw klanten. Het is daarom van belang dat je realtime inzicht hebt in de voorraad; ook als de  voorraad op meerdere locaties is opgeslagen. In de module ordermanagement bewaar je alle informatie op één centrale plek. Zo heb niet alleen jij, maar ook al jouw collega's actueel inzicht in de voorraad en goederenstromen in de magazijnen en magazijnlocaties.

Je hebt nooit meer te weinig voorraad en altijd inzicht in het juiste bestelmoment, de juiste bestelhoeveelheid, de minimale voorraad die je nodig hebt, de levertijd en de inkoopprijs. Deze aspecten zijn cruciaal voor de verkoop, want hoe beter je dit inricht, hoe meer rendement het oplevert. Bovendien werk je heel klantgericht, omdat je geen 'nee' meer hoeft te verkopen aan jouw klanten!

De Voordelen

  • Een efficiënt proces = meer marge
  • Inzicht, overzicht en gemoedsrust
  • Altijd actuele managementinformatie
  • Nooit meer 'nee' verkopen

Wil je meer weten over ordermanagement?

Maak vrijblijvend een afspraak!