Ordermanagement 

 Altijd inzicht en overzicht 


Efficiënte inkoop en verkoop

Een succesvolle verkoop van een product of artikel begint bij de eigen inkoop. Inzicht in prijzen, kortingen en voorraad is daarom essentieel.

Gemakkelijk én betaalbaar

Uiteraard wilt u goed contact onderhouden met uw klanten, maar ook uw leveranciers zijn belangrijk. Met de portalfunctionaliteit in ordermanagement communiceert u rechtstreeks met klanten en leveranciers.

Optimaal inzicht

Met de interactieve dashboards heeft u altijd inzicht en maximale controle over uw processen. Dit geldt niet alleen voor uw orderprocessen maar voor de hele organisatie.


Meer orders, minder werk!

Ordermanagement gaat verder dan logistiek


Met ordermanagement zorgt u voor een optimaal en transparant beheer van uw orderprocessen dankzij de integratie van portals en workflows. Met als ultiem doel: meer orders, minder werk!

Een geïntegreerd orderproces zorgt voor minder fouten en meer snelheid. Dat betekent uiteindelijk een hogere marge. Automatisering van dit gehele proces, resulteert in volledige controle over elke stap. 

Beheersing van het orderproces geeft een hoger rendement. Inzicht en dashboards geven u houvast. Vanwege integratie met o.a. financieel en HRM heeft u interactief inzichtelijk hoe de gehele organisatie ervoor staat en welke keuzes u moet maken.

De belangrijkste onderdelen

Inkoop en verkoop

Een succesvolle verkoop van een product begint bij de eigen inkoop. Zo laag mogelijke inkoopkosten zorgen immers voor een zo hoog mogelijke marge. Ordermanagement biedt optimaal inzicht aan inkoop- en verkoopkant. 

Interactieve dashboards

Altijd inzicht en maximale controle. Natuurlijk op uw inkoop- en verkoopprocessen, maar ook op voorraadbeheer en voorraadverloop. Zo gaat u door de dashboards vooruitkijken en keuzes maken voor de toekomst.

Workflows

Met workflows voert u dagelijkse processen in de organisatie feilloos en zo efficiënt mogelijk uit. U gebruikt workflows om onder andere processen te optimaliseren en het papiergebruik te verminderen. Een opdracht van een klant of een orderaanvraag van een leverancier is zo verwerkt.

Confronteren

Goederenontvangsten zijn direct te confronteren met inkoopfacturen. Hiermee voorkomt u fouten en houdt u grip op het inkoopproces. U wilt niet alleen uw orders managen. Door de integratie met o.a. financieel heeft u direct de inzicht in het gehele inkoopproces.


Klantportal

Rechtstreeks contact met uw klanten


Klanten en potentiële klanten zijn belangrijk voor de continuïteit van uw organisatie. Het is essentieel om zo veel mogelijk te weten te komen en vast te leggen. Daarom kunnen klanten in de klantportal hun eigen gegevens onderhouden. Uw klant weet nu eenmaal meer van zichzelf dan u. Daarbij bepaalt u zelf welke gegevens uw klanten zien en welke ze kunnen wijzigen. Daarnaast is de klantportal optimaal in te zetten om informatie te delen naar uw klanten. Zo kunt u facturen inzien en offertes accorderen. Maar ook een consultant of een cursus boeken. Leg het vast in de klantportal en u heeft het direct beschikbaar voor alle klanten.


Leveranciersportal

Grip op uw inkoopproces


Met ordermanagement heeft u de mogelijkheid om inkoopoffertes naar leveranciers te sturen. Bovendien kunt u via de OutSite-portal met uw leveranciers communiceren via workflows en kunnen zij direct online een offerte aanbieden. Op die manier bent u altijd in staat om aan te kopen tegen de beste prijzen en leveringsvoorwaarden. Door dezelfde inkoopofferte bij meerdere leveranciers aan te vragen kunt u eenvoudig verschillende opties per offerte ontvangen en vergelijken. Zonder veel bellen of e-mailen beschikt u voortdurend over een actueel beeld van de beste inkoopopties, ook als u maar met enkele leveranciers zaken doet. 

Meer weten over ordermanagement software?

Martine Boonen



Één knopje vervangt uren werk

"Van pakbon tot factuur: alles gebeurt met één klik. Geen mails en telefoons meer, maar volledig geautomatiseerd. Sneller, eenvoudiger en minder fouten.”
 
Martine Boonen - Mede-oprichtster - Mammae


Ordermanagement: van budget tot betaling

‘24 uur per dag, 7 dagen in de week voor iedereen’


U wilt voldoen aan de vraag van uw klanten. Het is daarom van belang dat u realtime inzicht heeft in de voorraad; ook als de  voorraad op meerdere locaties is opgeslagen. In de module ordermanagement bewaart u alle informatie op één centrale plek. Zo hebben niet alleen u, maar ook al uw collega's, actueel inzicht in de voorraad en goederenstromen in de magazijnen en magazijnlocaties.

U heeft nooit meer te weinig voorraad en altijd inzicht in het juiste bestelmoment, de juiste bestelhoeveelheid, de minimale voorraad die u nodig heeft, de levertijd en de inkoopprijs. Deze aspecten zijn cruciaal voor de verkoop, want hoe beter u dit inricht, hoe meer rendement het oplevert. Bovendien werkt u heel klantgericht, omdat u geen 'nee' meer hoeft te verkopen aan uw klanten!

De voordelen:

  • Een effectief proces = meer marge
  • Inzicht, overzicht en rust
  • Altijd actuele managementinformatie
  • Nooit meer 'nee' verkopen

Wilt u meer weten over ordermanagement?

Maak vrijblijvend een afspraak!


Persoonlijk advies nodig? Bel: 015 28 19 10